ما می توانیم




دریافت
حجم: 2.46 مگابایت



دانش فنی تولید بیوایمپلنت ها در اختیار آمریکایی ها قرار داشت اما در عین حال تلاش آمریکایی ها برای تولید صنعتی بیوایمپلنت های چشمی در دو مرکز تحقیقاتی آنها با شکست مواجه شده بود و متخصصان ایرانی توانستند این محصول حاصل از فن آوری پیشرفته را به تولید صنعتی برسانند.

به گزارش رحماء دکتر محمود احمدی نژاد دقایقی پیش اولین سایت تولید بیوایمپلنت‌های چشمی در جهان و دهمین سایت تولید بیوایمپلنت‌های پوششی را افتتاح کرد.

 اولین سایت بیوایمپلنت چشمی در جهان و دهمین سایت تولید بیوایمپلنت‌های پوششی در شرکت بین‌المللی نسوج و بافت زنده‌ساخت دقایقی پیش با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران در شهرک صنعتی شمس‌آباد به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش طرح بیوتکنولوژی پیشرفته تولید بیوامپلنت‌های پوششی پس از طی مراحل گوناگون اکنون به مرحله تولید صنعتی (انبوه) رسیده است که حوزه کلی کاربرد این محصول که تحت عنوان lisepatch نامگذاری شده است در درمان سوختگی‌ها (به عنوان پوشش پوستی جراحی)، ترمیم زخم‌های دیابتیک، ترمیم ضایعه پوستی پس از خارج کردن تومورها، ترمیم لثه در دندانپزشکی، جراحی‌های پلاستیک، ترمیم زخم‌های بستر، آسیب‌های پوستی با اشعه‌های یونیزه کننده همچون لیزر، جراحی سرطان سینه در خانمها، آسیب‌های حوزه بیرونی بدن انسان ناشی از تصادفات، تروما در چشم پزشکی، زخم‌های قرنیه، آسیب‌های شیمیایی برای جلوگیری از نکروزه شدن، بازسازی سطح ملتحمه، نقص نسبی سلول‌های بنیادین لیمبوس، ناخنک، پیوند قرنیه و غیره می‌باشد.

باتوجه به نیاز روزافزون بیماران پوستی در ایران و جهان و اینکه این محصول در حال حاضر عمدتا با قیمت‌های بالا از خارج وارد می‌شود راه‌اندازی و عرضه محصولات بیوایمپلنت‌های پوششی موجب رفع مشکلات بیماران می‌شود.

این محصول از منشأ پرده جنینی آسلولار بوده که با فرآیندهای بیوتکنولوژیک خاص سازگاری بیولوژیک و ضدآنتی‌ژنیسیته یافته است.

تولید انبوه بیوایمپلنت‌های چشمی نیز انقلابی در عرصه چشم پزشکی است که برای نخستین بار در جهان و در مقیاس صنعتی در ایران تولید می‌شود و با تولید این محصول تحولی عظیم در درمان بیماریها و جراحت‌های چشمی به صورت اعم و درمان عوارض مزمن چشمی ناشی از مصدومیت‌ها ایجاد می‌شود.

از ویژگی‌های کاربرد بیوایمپلنت‌های چشمی، عدم نیاز به بیهوشی در اعمال جراحی چشم، عدم نیاز به سوراخ کردن چشم، عدم بروز عوارض جانبی اعمال جراحی چشم، جلوگیری از ریسک التهاب، خونریزی موضعی و عوارض imflammation و کاهش زمان طول دوره درمان را می‌توان نام برد.

بر اساس گزارش فارس رئیس‌جمهور ایران پس از افتتاح این سایت به همراه مرتضی تمدن و محرابیان وزیر صنایع و معادن از قسمت‌های مختلف این سایت بازدید کرد

بیوایمپلنت معادل پانسمان بیولوژیک است که با شرایط مورد پذیرش بدن انسان همسان و در صورت پیوند به بخشهای مختلف توسط بدن پذیرفته می شود.

بیوایمپلنت ها 45 نوع مختلف دارند که دانش فنی تولید نمونه های استخوانی و قلبی ـ عروقی آنها در سالهای گذشته از جانب محققان ، پژوهشگران و صنعتگران کشور به دست آمده و تجاری سازی نیز شده است.

در مراسم امروز در حضور آقای احمدی نژاد از طرح تولید صنعتی این محصول بهره برداری شد و رئیس جمهور از نزدیک با مراحل ساخت آن آشنا شد.

خط تولید صنعتی بیوایمپلنت های پوششی و چشمی در شرکت بین المللی نسوج و بافت زنده ساخت ،در شهرک شمس آباد قم قرار دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر دانش فنی تولید بیوایمپلنت ها در اختیار آمریکایی ها قرار داشت اما در عین حال تلاش آمریکایی ها برای تولید صنعتی بیوایمپلنت های چشمی در دو مرکز تحقیقاتی آنها با شکست مواجه شده بود و متخصصان کشورمان توانستند این محصول حاصل از فن آوری پیشرفته را به تولید صنعتی برسانند.

پژوهشگران کشورمان در حوزه صنایع پیشرفته تا کنون دانش فنی تولید بیوایمپلنت های استخوانی، قلبی عروقی، تاندون و پوششی را به دست آورده و به تولید انبوه رسانده اند.

دانش فنی تولید انواع بیوایمپلنت تا چندی پیش به طور انحصاری در اختیار آمریکا بود، اما جمهوری اسلامی ایران از چند سال پیش تحقیق و پژوهش برای دستیابی به دانش فنی این محصول استراتژیک را آغاز کرد.

بیو ایمپلنت های پوششی و چشمی، شاهکار دیگری از دانشمندان ایرانی

تلاش محققان و صنعتگران ایرانی ، دی 1387 به بار نشست و تولید انبوه بیوایمپلنت استخوانی در شهرک صنعتی جزیره کیش آغاز شد.

16ماه بعد و با حضور محمود احمدی نژاد، رییس‌جمهوری کشورمان، علاوه بر توسعه این طرح، تولید انبوه بیوایمپلنت های قلبی عروقی نیز آغاز شد.

در فاصله کوتاهی پس از این رویداد، دانش فنی تولید بیوایمپلنت‌های تاندون و لیگامان نیز با تلاش پژوهشگران صنعتی کشور به دست آمد و به مرحله تولید رسید. مجموع این دستاوردها انحصار استعمارگونه آمریکا و چند کشور اروپایی در حوزه تولید این محصول صنعتی پزشکی را شکست.

بیوایمپلنت‌ها، تجهیزات پزشکی کاشتنی در بدن هستند که منشا اولیه بیولوژیک (زنده) دارند و با روش‌های مهندسی بافت و بیوتکنولوژیک برای رفع نقایص مختلف در بدن انسان به کار برده می‌شوند.

شاید "پانسمان بیولوژیک" بهترین واژه فارسی برای توصیف محصولات موسوم به بیوایمپلنت باشد که با شرایط مورد پذیرش بدن انسان ، همسان و در صورت پیوند به بخش های مختلف ، در بدن پذیرفته می شود.

بیوایمپلنت ها 45 نوع مختلف دارند که دانش فنی تولید نمونه های استخوانی و قلبی - عروقی انها در سال های گذشته در کشور تجاری سازی نیز شده است.

طرح تولید بیوایمپلنت های پوستی در اینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد . بیوایمپلنت های پوششی حوزه کاربرد بسیار وسیعی دارند .

اما مهم ترین رویداد عرصه بیوایمپلنت ها ، تولید انبوه بیوایمپلنت های چشمی - حلقوی است که متخصصان ، محققان و صنعتگران کشور ثبت کرده اند.

در این زمینه البته تحقیقاتی در امریکا انجام شد و دانش فنی تولید بیوایمپلنت چشمی نیز به دست امد اما به مرحله تولید صنعتی نرسید.

این نوع از بیوایمپلنت ها در درمان بیماری های مختلف و ضایعاتی همچون زخم قرنیه ، پیوند قرنیه ، التهاب قرنیه ، تبخال چشمی ، سوختگی های شیمیایی و غیر شیمیایی و جراحی اب مروارید و اب سیاه به کار می رود.

امارها نشان می دهد سالانه حدود 320 هزار مورد در ایران نیازمند استفاده از بیوایمپلنت چشمی هستند و در دنیا هم سالانه 10 تا 15 میلیون نفر نیاز به استفاده از این محصول دارند.

اطلاعاتی در مورد بیوایمپلنت چشم

مطابق امارهای مرکز تحقیقات چشم دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی دانشگاه تهران و ایران ، 250 هزار فرد نابینا و دو برابر این تعداد افراد کم بینا در ایران ثبت شده اند که براورد می شود تا 15 سال اینده دو برابر شوند.

بالاتر بودن این امار از امارهای جهانی نابینایی و کم بینایی ثبت شده در سازمان بهداشت جهانی، موجب شد براساس طرح 20 - 20 این سازمان، 5 بیماری ؛ تراخم ، آب مروارید ، آب سیاه ، عیوب انکساری و نابینایی در اولویت درمان قرار گیرند.

بسیاری از بیماری های چشمی و تروماهای چشمی منجر به نابینایی و کم بینایی در ایران قابل درمان است و درمان انها خصوصا در جامعه جوان ، بار اقتصادی و اجتماعی ناشی از معلولیت را کاهش می دهد.

پرده امینون جنینی داخلی ترین غشای پیرامون جنین است که عملکرد بی نظیری در التیام زخم و عفونت ناحیه چشم دارد و با داشتن ویژگی های بافتی خاص امروزه در حیطه های تخصصی مختلف به عنوان درمان زخم های ناشی از عمل های جراحی چشم به کار گرفته می شود.

استفاده از این اختراع در درمان بیماری های چشمی علاوه بر تکنیک ساده به کارگیری، مدت زمان عمل جراحی را از سه ساعت به 15 دقیقه و هزینه عمل جراحی را به یک چهارم کاهش داده است.

در خرداد امسال از این روش در ایران برای درمان 17 بیمار چشمی در بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد استفاده شد که با موفقیت و بدون هیچگونه عارضه ای بیماری های چشمی مانند زخم های قرنیه، سوختگی های شیمیایی (جانبازان) و ضایعه چشمی تب خال را مداوا نمود.

شیوه استفاده فعلی از این غشاء در دنیا به گونه ای است که این بافت بر روی چشم بیمار بخیه های متناوب زده می شود که علاوه بر سختی تکنیک ، موجب بالابردن زمان عمل و ایجاد برخی عوارض ناشی از بخیه زدن مانند خونریزی و غیره و به تبع ان هزینه تحمیل شده به بیمار می شود.

دانلود 1

دانلود 2

  • حسین احمدی سخا

نظرات  (۲)

ممنون...عالی بود
  • In the Heights 2021 full movie
  • A single fascinating movie is buying at garage area product sales and property revenue.
    There are several cool things available at most of these income.
    You may get kitchen area items, art, and all sorts of tidy things
    which could have importance. You never ever fully realize what you'll locate and that's why it's thrilling.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی